Renault Laguna Kombi (2007-2015) autó izzó
A Renault Laguna Kombi harmadik generációja 2007 és 2015 között volt elérhető, és ez a modell a francia gyártó középkategóriás kínálatának egyik kiemelkedő tagja volt. A Renault a harmadik generációs Laguna Kombit (Grandtour néven is ismert) úgy tervezte, hogy a családok, üzletemberek és azok számára is vonzó legyen, akik egy tágas, jól felszerelt és kényelmes autót keresnek.
A külső megjelenés modern és sportos vonásokat kapott, amelyek az autó prémium jellegét erősítették. Az élesebb vonalvezetés és az áramvonalas forma elegáns, de egyben dinamikus hatást keltett. A kombi változat megtartotta tágas csomagterét, amely alaphelyzetben is jelentős méretű volt, de a hátsó ülések ledöntésével még tovább bővíthetővé vált. A széles hátsó ajtó megkönnyítette a csomagok berakodását, ami különösen hasznos volt a nagyobb tárgyak szállításakor.
A belső tér tágas és prémium érzést keltő kialakítást kapott. A Renault célja az volt, hogy a középkategóriában versenyképes luxust és kényelmet kínáljon. Az ülések ergonomikusak voltak, és a felszereltségi szinttől függően bőr kárpitozás, fűthető ülések, valamint elektromosan állítható ülések is elérhetők voltak. Az utastérben található anyagok minősége javult, így az autó kényelmes utazási élményt nyújtott, még hosszabb utak során is. A középkonzolon található kijelzővel vezérelhető a navigációs rendszer, a multimédiás funkciók és a klímaberendezés is, ami még egyszerűbbé tette a vezetést.
A Renault Laguna Kombi harmadik generációja technológiai fejlesztéseivel is kitűnt. A fejlett infotainment rendszerek mellett elérhető volt a Renault által kifejlesztett négykerék-kormányzási rendszer (4Control), amely különösen magasabb felszereltségi szinteken jelent meg. Ez a rendszer növelte az autó stabilitását és manőverezhetőségét, különösen kanyarokban, valamint megkönnyítette a parkolást és a szűk helyeken történő manőverezést.
A motorválaszték széles skálán mozgott, hogy minden felhasználói igényt kielégítsen. A benzines motorok között az 1,6 literes és a 2,0 literes turbómotorok voltak a legnépszerűbbek, amelyek erős teljesítményt biztosítottak, miközben gazdaságosak maradtak. A dízelmotorok, különösen az 1,5 literes és 2,0 literes dCi változatok, kiemelkedtek alacsony fogyasztásukkal és megbízhatóságukkal, ami hosszabb távú autópályás közlekedés során is előnyt jelentett. A motorok halk működése és az autó jól hangszigetelt utastere nyugodt, csendes utazást biztosított.
A Renault Laguna Grandtour a biztonsági felszereltség tekintetében is magas szintet képviselt. Alapfelszereltségként érkezett többek között a blokkolásgátló fékrendszer (ABS), az elektronikus stabilitáskontroll (ESP), a többpontos légzsákrendszer és a fejlett fékrásegítő rendszer. A vezetéstámogató rendszerek között megtalálható volt a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a holttérfigyelő és a parkolássegítő rendszer, amelyek hozzájárultak a biztonságosabb és kényelmesebb vezetési élményhez.
A vezetési élmény tekintetében a Laguna Kombi kiegyensúlyozott, kényelmes autó volt, amely jól viselkedett autópályán és városi környezetben egyaránt. A felfüggesztés elnyelte az úthibákat, és a 4Control rendszernek köszönhetően az autó kanyarokban is stabilan viselkedett. A városi közlekedésben is jól kezelhető maradt, méretei ellenére könnyen manőverezhető volt, főleg a parkolássegítő rendszerek használatával.
A Renault Laguna Kombi harmadik generációja tehát egy modern, jól felszerelt és tágas családi autó volt, amely a prémium kényelmet, a fejlett technológiákat és a kiváló biztonsági funkciókat kombinálta.