Renault Laguna Kombi (2001-2007) autó izzó
A Renault Laguna Kombi második generációját 2001 és 2007 között gyártották, és a Renault jelentős újításokat vezetett be ebben az időszakban, mind a dizájn, mind a technológiai fejlesztések terén. A Laguna Kombi továbbra is tágas, praktikus családi autó maradt, amely most már prémiumabb érzetet is nyújtott, modern megjelenéssel és számos új technológiával felszerelve. A francia autógyártó célja az volt, hogy a középkategóriás kombik piacán olyan modellt kínáljon, amely ötvözi a megbízhatóságot, a kényelmet és a biztonságot.
Az autó megjelenése az előző generációhoz képest jelentős átalakuláson ment keresztül. A letisztultabb vonalak és az áramvonalas karosszéria elegáns, mégis modern megjelenést kölcsönzött a Lagunának. A kombi, vagyis Grandtour változat megőrizte praktikus jellegét, és a csomagtér kapacitása továbbra is a modell egyik legnagyobb vonzereje volt. A hátsó rész széles csomagtér-ajtóval rendelkezett, amely megkönnyítette a nagyobb tárgyak berakodását, és az alaphelyzetben is tágas csomagtér az ülések lehajtásával tovább növelhető volt.
A belső tér a második generációban még tágasabb és kényelmesebb lett. A Renault prémium anyagokat használt a belső tér kialakításakor, a kényelem és a praktikum egyensúlyát szem előtt tartva. Az ergonomikusan kialakított ülések hosszú utazások során is kellemes élményt nyújtottak, a felszereltségi szintektől függően pedig bőrkárpitozás és fűthető ülések is elérhetők voltak. A középkonzolon elhelyezett kijelző a navigációs rendszer, a klímavezérlés és a multimédiás funkciók kezelését tette lehetővé, ezzel is növelve a sofőr kényelmét. A Renault emellett kulcs nélküli indítórendszert is bevezetett, amely ebben az időszakban még ritkaságnak számított.
A Renault Laguna második generációja a biztonság terén kiemelkedett a kategóriájában. Az autó volt az egyik első középkategóriás modell, amely ötcsillagos minősítést kapott az Euro NCAP töréstesztjein. A biztonsági felszereltség része volt a blokkolásgátló fékrendszer (ABS), az elektronikus stabilitáskontroll (ESP) és a többpontos légzsákrendszer. Ezek a technológiák jelentős mértékben hozzájárultak ahhoz, hogy a Laguna Kombi az egyik legbiztonságosabb választás legyen a családi autók között.
A motorválaszték változatos volt, és benzines, valamint dízelmotorok széles skáláját kínálta, hogy minden felhasználói igénynek megfeleljen. A benzines motorok közül az 1,6 literes, 1,8 literes és 2,0 literes változatok voltak a legnépszerűbbek, amelyek megfelelő teljesítményt nyújtottak a mindennapi használathoz. A sportosabb változatokban egy 3,0 literes V6-os motor is elérhető volt, amely dinamikus vezetési élményt biztosított. A dízelmotorok közül a 1,9 literes és a 2,2 literes dCi változatok kiemelkedtek alacsony üzemanyag-fogyasztásukkal és megbízhatóságukkal, különösen hosszú távú autópályás utazások során.
A vezetési élmény tekintetében a második generációs Laguna Kombi kényelmes és stabil volt, különösen hosszabb utak során. A felfüggesztés hatékonyan elnyelte az úthibákat, ami hozzájárult a sima vezetési élményhez. A városi közlekedés során is jól kezelhető volt, bár a méretei miatt a parkolás kissé nehézkes lehetett, de az elérhető parkolássegítő rendszerek ezt jelentősen megkönnyítették.
A Renault Laguna Grandtour, azaz a kombi változat, különösen népszerű volt a nagycsaládosok körében, hiszen a tágas csomagtér mellett a hátsó ülések variálhatósága még nagyobb rugalmasságot biztosított. A hátsó ülések ledöntésével a csomagtér jelentősen megnövelhető volt, ami lehetővé tette a nagyobb tárgyak szállítását, így ideális választás volt a hosszabb kirándulásokhoz vagy sporteszközök szállításához.
A Renault Laguna Kombi (2001-2007) tehát egy tágas, jól felszerelt és biztonságos autó volt, amely különösen alkalmas volt családi használatra, hosszú távú utazásokra és mindennapi közlekedésre. Az autó praktikus kialakítása, a megbízható motorok és a korszerű biztonsági technológiák tették népszerűvé a középkategóriás kombik piacán.