Renault Laguna (2007-2015) autó izzó
A Renault Laguna harmadik generációját 2007-ben mutatták be, és 2015-ig volt gyártásban. Ez a modell a Renault kínálatában a középkategóriás autók egyik kiemelkedő szereplője volt, amely a megbízhatóságot, a kényelmet és a modern technológiai fejlesztéseket ötvözte. A Renault a harmadik generációs Lagunával tovább erősítette pozícióját a középkategóriás piacon, és olyan autót kínált, amely egyaránt megfelelt a családosok, üzletemberek és a hosszú távú utazásokat kedvelők igényeinek.
A harmadik generációs Renault Laguna dizájnja modern és dinamikus volt, amely határozottan sportosabb és elegánsabb megjelenést kapott, mint az előző modellek. Az autó letisztult vonalvezetése és szélesebb hűtőrácsa modernebb arculatot kölcsönzött a járműnek, míg az új fényszórók és a karcsúbb hátsó lámpák friss, prémium hatást biztosítottak. A modell kétféle karosszériaváltozatban érkezett: ötajtós ferdehátú és kombi (Grandtour) verzióban, hogy különböző felhasználói igényeket szolgáljon ki.
A belső tér luxusérzetet sugárzott, a Renault célja az volt, hogy a középkategóriában prémium szintű kényelmet és felszereltséget kínáljon. A kiváló minőségű anyaghasználat és a gondos kivitelezés az autó prémium jellemvonásait emelte ki. A vezető számára kialakított pozíció ergonomikus volt, a magasabb felszereltségi szinteken bőr kárpitozás, fűthető és szellőztetett ülések, valamint elektromosan állítható ülések is elérhetők voltak. Az autó műszerfala egyszerű, de elegáns kialakítású volt, és tartalmazott egy 7 hüvelykes érintőképernyős infotainment rendszert, amely navigációt, multimédiás funkciókat és Bluetooth-csatlakozást kínált.
Az egyik legnagyobb technológiai újítás a Renault **négykerék-kormányzási rendszere**, a „4Control”, amely a magasabb felszereltségi szinteken volt elérhető. Ez a rendszer jelentősen javította az autó manőverezhetőségét és stabilitását a kanyarokban, különösen nagy sebességnél, és szűk városi környezetben is könnyebbé tette a parkolást és a fordulást. A 4Control technológia révén az autó mind a négy kereke képes volt fordulni, ami hozzájárult a stabilabb vezetési élményhez.
A motorválaszték sokrétű volt, benzines és dízelmotorok széles skálájával, amelyek különböző teljesítmény- és üzemanyag-hatékonysági igényeket szolgáltak ki. A benzines motorok közül az 1,6 literes és a 2,0 literes turbófeltöltős változatok voltak a legnépszerűbbek, amelyek erős teljesítményt és dinamikus vezetési élményt biztosítottak. A dízelmotorok, különösen a 1,5 literes és a 2,0 literes dCi változatok kiemelkedtek alacsony üzemanyag-fogyasztásukkal és megbízhatóságukkal, ami különösen hosszú távú autópályás használat során volt előnyös.
A Renault Laguna harmadik generációja különösen nagy figyelmet fordított a biztonságra. Az autó számos fejlett biztonsági rendszert kínált, mint például az elektronikus stabilitáskontroll (ESP), a kipörgésgátló (ASR), a blokkolásgátló fékrendszer (ABS), valamint az első, oldalsó és függönylégzsákok. Emellett elérhetőek voltak olyan további fejlett vezetéstámogató rendszerek, mint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a holttérfigyelő és az automata vészfékező rendszer.
A kombi verzió, a Laguna Grandtour, különösen népszerű volt a nagyobb rakodókapacitást keresők körében. A tágas csomagtér alaphelyzetben is jelentős méretű volt, és a hátsó ülések ledöntésével még nagyobb terület vált elérhetővé, így az autó alkalmas volt nagyobb tárgyak vagy sporteszközök szállítására is.
A vezetési élmény szempontjából a Laguna harmadik generációja kényelmes és csendes utazást kínált. A futómű megfelelően elnyelte az úthibákat, és a fejlett felfüggesztés hozzájárult a sima és stabil vezetéshez, különösen autópályás körülmények között. Az autó jól kiegyensúlyozott volt, és az összkerékkormányzás különösen magabiztossá tette a vezetőt a kanyarokban.
A Renault Laguna harmadik generációja a középkategóriás szedánok és kombik piacán prémium szintű kényelmet, biztonságot és technológiai fejlettséget kínált.