Renault Laguna (2001-2007) autó izzó
A Renault Laguna második generációja 2001-ben debütált, és 2007-ig volt gyártásban. Ez az új modell jelentős előrelépést hozott mind a dizájn, mind a technológia terén, és a Renault célja az volt, hogy a középkategóriás autók piacán egy kiemelkedően biztonságos, jól felszerelt és kényelmes járművet kínáljon. A második generációs Laguna az egyik első olyan modell volt, amely ötcsillagos minősítést kapott az Euro NCAP töréstesztjein, ami jelentős figyelmet keltett a biztonsági újításai miatt.
A második generációs Laguna dizájnja modern és letisztult volt, amely a Renault új irányvonalát tükrözte. Az autó áramvonalasabbá vált, élesebb vonalakkal és nagyobb hűtőráccsal, amely elegánsabb és sportosabb megjelenést biztosított. A Laguna kétféle karosszériaváltozatban volt elérhető: ötajtós ferdehátúként és kombi változatban (Laguna Grandtour), így a vásárlók különböző igényeiknek megfelelően választhattak. A kombi változat különösen népszerű volt azok körében, akik nagyobb raktérkapacitást kerestek.
A belső tér jelentős fejlődésen ment keresztül, és a második generációs Laguna már prémium érzetet kínált. Az anyaghasználat és a kivitelezés minősége javult, a belső tér tágas és kényelmes volt, különösen a hosszabb utak során. Az ülések ergonomikus kialakítást kaptak, a magasabb felszereltségi szinteken pedig bőr kárpitozás és fűthető ülések is elérhetők voltak. A műszerfal egyszerű és modern kialakítást kapott, a központi konzolon található kijelzőn keresztül a navigációs rendszer, a klímaberendezés és az audio rendszer is könnyen vezérelhető volt. A Renault Laguna második generációjában a kulcs nélküli indítórendszer is elérhetővé vált, ami kényelmesebbé tette a jármű használatát.
A második generációs Laguna kiemelkedő volt a biztonsági felszereltség terén. Az autó alapfelszereltségként rendelkezett ABS-szel, elektronikus fékerőelosztóval (EBD), és kipörgésgátlóval (ESP), ami jelentős mértékben hozzájárult a jármű stabilitásához és biztonságosabb vezetéséhez. A Laguna ötcsillagos Euro NCAP minősítése az autó megerősített karosszériájának, az első és oldalsó légzsákrendszereknek, valamint az aktív fejtámláknak köszönhetően vált lehetővé, amelyek a balesetek során csökkentették a sérülések kockázatát.
A motorválaszték széles volt, és a Renault Laguna benzines és dízelmotorokkal egyaránt elérhető volt. A benzines motorok között az 1,6 literes, 1,8 literes és 2,0 literes változatok voltak a legnépszerűbbek, amelyek mind megfelelő teljesítményt és megbízhatóságot kínáltak a mindennapi használat során. A sportosabb vezetést keresők számára elérhető volt egy 3,0 literes V6-os motor is, amely dinamikusabb vezetési élményt nyújtott. A dízelmotorok közül a legnépszerűbbek a 1,9 literes dCi és a 2,2 literes dCi változatok voltak, amelyek kiemelkedő üzemanyag-hatékonysággal rendelkeztek, és hosszú távú használatra is ideálisnak bizonyultak.
A Renault Laguna Grandtour (kombi) verzió különösen azok körében volt népszerű, akik nagyobb raktérkapacitást igényeltek. A tágas csomagtér, amely alaphelyzetben is nagy méretű volt, a hátsó ülések ledöntésével tovább növelhető, így az autó nagyobb tárgyak szállítására is alkalmas volt. Ez a variálhatóság különösen vonzóvá tette az autót a családosok és az üzleti célra autót keresők számára.
A vezetési élmény terén a Renault Laguna második generációja kényelmes és stabil utazást biztosított, különösen autópályás közlekedés során. A futómű jól kiegyensúlyozott volt, a felfüggesztés pedig hatékonyan csillapította az úthibákat, ami tovább növelte a kényelmet. A városi közlekedésben is jól kezelhető maradt, de méretei miatt parkoláskor és szűk helyeken kissé nehézkesebb lehetett, bár az elérhető parkolássegítő rendszerek jelentős segítséget nyújtottak.
A Renault Laguna (2001-2007) tehát egy jól felszerelt, biztonságos és kényelmes középkategóriás autó volt, amely különösen a családok, üzletemberek és hosszú távú utazásokat kedvelők körében volt népszerű. A modell korszerű technológiái, a variálható belső tér és a megbízható motorok mind hozzájárultak ahhoz, hogy a Laguna a középkategóriás autók piacán versenyképes maradjon.