Renault Laguna (1993-2000) autó izzó
A Renault Laguna első generációja 1993-ban mutatkozott be, és 2000-ig gyártották. Ez az autó volt a Renault 21 középkategóriás modell utódja, amely a családi autók piacán kívánt jelentős szerepet betölteni. A Laguna megjelenése modern és áramvonalas volt, ami a Renault dizájnváltásának kezdetét is jelképezte. A modell a kényelem, a tágas belső tér és a megbízhatóság terén hozott újdonságokat, miközben a praktikumot és a modern technológiákat is szem előtt tartotta.
Az első generációs Renault Laguna kétféle karosszériaváltozatban volt elérhető: ötajtós ferdehátúként és kombi verzióban (Laguna Grandtour). Az autó megjelenése az 1990-es évek elején frissnek számított, letisztult vonalai és áramvonalas kialakítása elegáns megjelenést kölcsönzött neki, ami nagyban hozzájárult a modell sikeréhez. A kombi változat különösen népszerűvé vált azok körében, akik nagy csomagtérkapacitást és rugalmas használatot kerestek.
A belső tér a Renault-ra jellemző kényelemmel és tágassággal volt kialakítva. Az ülések kényelmesek és jól párnázottak voltak, ami hosszú utak során is kellemes utazási élményt nyújtott az utasok számára. A műszerfal kialakítása egyszerű és funkcionális volt, a kezelőszervek könnyen elérhetők voltak, ami megkönnyítette a sofőr számára az autó irányítását. Az autó felszereltsége az időszakhoz képest kifejezetten jól felszereltnek számított, olyan extrákkal, mint az elektromos ablakok, a központi zár és az ABS (blokkolásgátló fékrendszer), amelyek az 1990-es években még nem voltak alapfelszereltségnek tekinthetők minden autóban.
A motorválaszték széles skálán mozgott, és a Laguna különböző benzines és dízelmotorokkal volt elérhető. A benzines motorok között a 1,6 literes, 1,8 literes és 2,0 literes változatok voltak a legnépszerűbbek, amelyek megfelelő teljesítményt és megbízhatóságot nyújtottak a mindennapi használat során. A 2,2 literes dízelmotor különösen kedvelt volt az üzemanyag-hatékonysága miatt, amely alacsony fogyasztást biztosított, miközben megfelelő nyomatékot nyújtott a hosszabb autópályás utazásokhoz.
1998-ban a Renault kisebb frissítést hajtott végre a Laguna modellen, amely során finomították a külső megjelenést és korszerűsítették a belső technológiát. Az autó új első és hátsó lámpákat kapott, valamint kisebb változtatásokat hajtottak végre a hűtőrácson is, hogy frissebb megjelenést biztosítsanak. A belső térben megjelentek újabb technológiai megoldások, mint például a légkondicionáló, a fejlettebb audio rendszer és az új kárpitozási opciók, amelyek a modell prémium érzetét növelték.
Az első generációs Renault Laguna kiemelkedő volt a biztonság terén is, hiszen a francia gyártó komoly figyelmet fordított az aktív és passzív biztonsági elemekre. Az ABS mellett az autó megerősített karosszériával és többpontos légzsákrendszerrel rendelkezett, amelyek a korszakhoz mérten komoly védelmet biztosítottak a vezető és az utasok számára.
A kombi változat, a Laguna Grandtour, különösen a nagycsaládosok és az üzleti célokra keresett autók között lett népszerű, hiszen a tágas csomagtér és a variálható belső tér rugalmas megoldásokat kínált. Az ülések lehajtásával a csomagtér jelentős mértékben megnövelhető volt, ami nagyobb tárgyak szállítására is alkalmassá tette az autót.
Az első generációs Renault Laguna sikere hozzájárult ahhoz, hogy a Renault tovább fejlessze a középkategóriás autóit, és a modell hírnevet szerzett a kényelmes, megbízható és jól felszerelt autók piacán. Az autó praktikus, ugyanakkor elegáns választás volt azok számára, akik tágas, de modern autót kerestek a mindennapi közlekedéshez és hosszabb utazásokhoz.