Meghibásodott termék ügyintézés
Minden termékünk esetében a számlán tételesen feltüntetjük a gyártó önkéntes garancia vállalását, amennyiben pedig a kötelező jótállás feltételei teljesülnek, jótállási jegyet is mellékelünk a csomaghoz. A gyártó önkéntes vállalása különbözhet attól függően, hogy a terméket természetes, vagy jogi személy vásárolta. A számlán mindkét értéket feltűntetjük. Sajnos nem tudunk garanciát vállalni autóizzókra (kivéve Osram Ultra Life sorozat), mert azok élettartama az autó feszültségszintjétől függ, továbbá a hagyományos és halogén izzókra, speciális fényforrásokra, mert azok élettartamát is jelentősen befolyásolja a működtető feszültség.
Gyakran ismételt kérdések jótállással kapcsolatban:
Meddig tart a jótállási idő?
Az adott termékre vonatkozó jótállási időt megtalálod a számlán a termék neve alatt. Két értéket is fogsz találni. Az egyik természetes személy, a másik jogi személyre vonatkozik.
Miért van különböző jótállási idő cég vagy magánszemély esetén?
A gyártó önkéntes jótállás esetén mérlegelheti, hogy mely felhasználói csopornak milyen hosszú ideig biztosítja extra szolgáltatását. Belátható, hogy egy világító eszköz lakossági használat során hosszabb idő alatt teljesíti a várható üzemidőt, mint ipari felhasználás esetén, ezért szerepelhet természetes személynél magasabb érték jótállási időnél.
Mit jelent az önkéntes jótállás?
Forgalmazot termékeink esetén a gyártók a kötelező jótállás szabályaitól eltérhetnek úgy, hogy az a vásárló számára előnyösebb legyen. Többnyire ez hosszabb jótállási időt jelent. Ebben az esetben a törvény által biztosított kötelező jótállási idő után a gyártó vállalja, hogy a megadott határidőig biztosítja a termék javítását/cseréjét. Ezen időszak alatt a gyártó által meghatározott feltételek az irányadók például a szállítással kapcsolatban.
Hol tudom jelezni, ha meghibásodott egy termék?
Meghibásodást a https://lumenet.hu/meghibasodott-termek oldalunkon található űrlapon tudsz bejelenteni.
Ki vállalja a jótállást?
A jótállást minden esetben a készülék gyártója vállalja, a Lumenet Kft. az ügyintézés során közvetítőként jár el.
Ki vizsgálja meg, hogy hibás-e a termék?
A visszaküldött terméket szakértő munkatársaink vizsgálják. Egyedi esetekben a gyártó is bekérheti a terméket. Ilyenkor az ügyintézés az átlagosnál tovább tarthat.
Mikor nem érvényesíthető jótállás?
Nem érvényesíthető jótállás, ha a meghibásodás a jótállási időn túl történik; a meghibásodás bizonyíthatóan nem rendeltetésszerű használatból ered; törés esetén; beázás esetén, ha a termék vízvédettsége nem teszi lehetővé a vizes környezetben történő használatot; a termék nem tartozik a jótállásra kötelezett termékek közé, és nem vonatkozik rá önkéntes jótállás (pl. autóizzók).
Miért nincs jótállás autóizzóra?
A kötelező jótállás 10.000Ft egységár alatti termékre nem vonatkozik. A gyártó ebben az esetben is vállalhat önkéntesen jótállást (pl. Osram Ultra Life), azonban autóizzók esetében ez nem jellemző. Ennek oka, hogy a működtetési körülmények, illetve a használat ideje pontosan nem paraméterezhető. Az autó elektromos rendszerének feszültsége, a feszültség ingadozása, az esetleg - egyes autótípusoknál (pl. Toyota, Skoda egyes modelljei) üzemszerűen - megjelenő feszültséglökések jelentősen befolyásolják a fényforrás élettartamát. Ez hatványozottan igaz az emelt fényerejű, esetleg emelt színhőmérsékletű termékekre, melyek élettartama a plusz fénymennyiség létrehozása miatt eredendően is kevesebb. A használat időtartamát naptári időszakban kifejezni lehetetlen, hiszen egy éjszakai személyfuvarozó jelentősen hamarabb teljesíti a várható üzemidőt, mint egy magánfelhasználó, aki csak alkalmanként közlekedik bekapcsolt világítással. A Lumenet Kft. ennek ellenére az esetlegesen irreális idő alatt meghibásodó termékekre önként vállal a vásárlástól számított egy hónap jótállást. Ennyi idő alatt a gyártási hibás izzók már tönkre mennek. Ennél hosszabb idő után azonban már nem áll módunkban a terméket kicserélni.