Visszaküldés
Előfordulhat, hogy az általad kiválasztott és megrendelt termék nem felel meg az elképzeléseidnek, nem azt kaptad, amire számítottál, ezért el szeretnél állni a rendeléstől. Fontos tudnod, hogy a terméket csak akkor küldheted vissza, ha azt nem vetted mindennapi használatba. Az elállással kapcsolatban megosztanánk Veled néhány gondolatot:
- Ha már kézbesítésnél tudod, hogy szeretnéd elutasítani az átvételt, jelezd ezt felénk és ne vedd át a csomagodat. A legideálisabb az lenne, ha a logisztikai raktárt se hagyná el a csomag, amennyiben meggondoltad magadat.
- Miután átvetted a csomagodat, de nem szeretnéd megtartani a rendelt terméket, akkor ne nyisd ki annak eredeti csomagolását, így is megelőzve a termék értékcsökkenését.
- Miután az elállás mellett döntesz, küldd vissza a termék csomagolását is, mert anélkül nem tudjuk tovább értékesíteni azt.
- Elálláskor töltsd ki a bejelentő űrlapot.
- Ne felejtsd, hogy elálláskor a termék visszajuttatásának a költsége Téged terhel.
- A megrendelt termék értékét nem tudjuk visszaadni készpénzben, sem csekken. Kérünk fogadd el, hogy annak vételárát bankszámlára kapod vissza.
- Bizonyára azt is tudod, ha cégként vásárolsz, akkor nincs elállási jogod.
- Mindannyiunk közös érdeke, hogy minél gyorsabban és gördülékenyebben lezárjuk ezt a fajta visszaküldést.
Csomagod átvételekor minden esetben győzödj meg arról, hogy annak külső csomagolása nem sérült. Amennyiben az, írjatok jegyzőkönyvet a futárral és ne írd alá az átvételi elismervényt, miszerint ellenőrizted a csomagod állapotát és sérülésmentes volt. Amennyiben átvételkor sértetlen csomagolással vetted át a rendelésedet, nyisd ki a csomagodat és ellenőrzid, hogy a termék kifogástalan állapotban érkezett meg hozzád! Ne felejtsd el azt kipróbálni! Minden esetben három napod van jelezni, hogy a rendelésed csomagolása sérült, vagy maga a termék sérült, karcos, törött vagy hibás. A csomag beltartamának ellenőrzését is ez idő alatt kell véghez vinni, majd az esetleges alkatrész- vagy termék hiányt jelezni felénk. Minden esetben igyekszünk a lehető legrövidebb időn belül kideríteni, hogy miért nem kaptad meg a teljes rendelésedet vagy ki felelős a sérült kézbesítésért.
Abban az esetben, ha a garanciális idő alatt az általad megrendelt termék meghibásodik, kérjük jelezd felénk, és mi minden esetet egyedileg megvizsgálunk. Miután visszaérkezik hozzánk ez a termék, annak működését teszteljük. Amennyiben a reklamáció jogos, javítjuk vagy cseréljük az általad visszaküldött terméket. Amennyiben nem tudjuk kicserélni, mert annak gyártása vagy forgalmazása megszűnt, úgy a vételárát bankszámlaszámodra visszafizetjük. Néhány esetben azonban előfordulhat, hogy elutasítjuk a reklamációdat, amikor is megkérdőjelezhető a jótállási igény:
- Meghibásodott a termék, mert nem rendeltetésszerűen volt használva;
- Üzembehelyezés közben megsérült a termék (eltört, megkarcolódott, stb.);
- Elemi kár következtében hibásodott meg a termék (pl. beázás, villám, tűz, stb.);
- A termék szakszerűtlenül lett üzembe helyezve;
- A terméken található egyedi azonosítószám vagy időbélyeg hiányzik (ilyen pl. a szériaszám), vagy nem egyezik.
Ezekkel az esetekkel kapcsolatban összegyűjtöttünk Neked néhány gyakori kérdést. Miután ezeket a kérdéseket és válaszokat elolvastad, kérünk kattins az Help oldalunkra, majd választ ki azt az almenüpontot, amely alapján szeretnéd visszaküldeni az általad megrendelt terméket.
Gyakran ismételt kérdések sérült, hiányos csomaggal kapcsolatban:
Sérülten érkezett a csomagom, mit tegyek?
Ha a megrendelt termék sérülten érkezett, úgy kérünk, az átvételtől számított három napon belül jelezd számunkra a https://lumenet.hu/serult-csomag oldalunkon, és munkatársaink felveszik veled a kapcsolatot.
Hiányzik egy termék a csomagomból, hol tudom jelezni?
Amennyiben a megérkezett csomagban nem találod az összes megrendelt terméket, úgy kérünk, hogy töltsd ki a https://lumenet.hu/hianyos-csomag oldalon található adatlapot. Ebben az esetben munkatársaink logisztikai partnerünktől bekérik a csomagoláskor készült fotókat, így ellenőrizni tudják, hogy a hiányzó termék bekerült-e a csomagba. Hiányzó termékkel kapcsolatos bejelentésed a csomag átvételétől számított 3 napon belül tudjuk elfogadni.
A megrendelt terméknek hiányzik egy tartozéka?
Kérünk, írd meg részünkre a https://lumenet.hu/hianyos-termekcsomag-bejelentese oldalon, és munkatársaink felveszik a kapcsolatot a gyártóval, hogy mihamarabb pótolhassuk a hiányzó alkatrészt. Ne feledd, az átvételtől számított három nap áll rendelkezésedre a bejelentésre, ezek után ilyen jellegű igényed már nem tudjuk teljesíteni.
Gyakran ismételt kérdések elállással kapcsolatban:
Mit jelent az elállás?
Amennyiben online vásárolsz, a vásárlás előtt nincs lehetőséged kézbevenni, kipróbálni a megvásárolandó árut, ezért jogszabály biztosítja, hogy természetes személyek a vásárlástól számított 14 napon belül meggondolják magukat, és a vásárlás előtti állapot visszaállítását kérjék.
Kinek van lehetősége elállni a vásárlástól?
A 14 napon belüli elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Kormány rendelet szabályozza. Fontos kiemelni, hogy a 14 napon belüli elállási jog a jogszabály alapján csak a fogyasztókat illeti meg. Fogyasztó mindenki, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Ha tehát egyéni vállalkozóként, avagy cég nevére rendelsz egy terméket, ez az elállási jog nem illet meg.
Mennyi időm van a termék visszaküldésére?
A bejelentéstől számított 14 nap áll rendelkezésre a termék visszajuttatására. Amennyiben ez idő alatt nem küldöd el a terméket részünkre, úgy az elállás semmisnek tekintendő.
Hova küldjem a terméket?
Jelezd elállási szándékodat a lumenet.hu/help oldalon, és munkatársaink elküldik a visszaküldéssel kapcsolatos pontos információkat. Kérünk, ne indítsd útnak a csomagot a visszajelzésünk előtt!
Kibontottam a terméket, elállhatok a vásárlástól?
A terméket a kipróbálás erejéig használhatod, így természetes, hogy azt kibontottad. Kérünk, a lehetőségekhez képest őrizd meg a csomagolás épségét! Amennyiben több egyforma terméktől szeretnél elállni, úgy csak egy kibontott csomagolásút áll módunkban visszavásárolni, hiszen a kipróbáláshoz nem szükséges többet megbontani.
Ki fizeti a visszaszállítás költségét?
A termék visszaszállítási költsége a vevőt terheli. Amennyiben a teljes megrendeléstől elállsz, úgy a kiszállítás költségét a termék árával együtt visszautaljuk részedre.
Gyakran ismételt kérdések jótállással kapcsolatban:
Meddig tart a jótállási idő?
Az adott termékre vonatkozó jótállási időt megtalálod a számlán a termék neve alatt. Két értéket is fogsz találni. Az egyik természetes személy, a másik jogi személyre vonatkozik.
Miért van különböző jótállási idő cég vagy magánszemély esetén?
A gyártó önkéntes jótállás esetén mérlegelheti, hogy mely felhasználói csopornak milyen hosszú ideig biztosítja extra szolgáltatását. Belátható, hogy egy világító eszköz lakossági használat során hosszabb idő alatt teljesíti a várható üzemidőt, mint ipari felhasználás esetén, ezért szerepelhet természetes személynél magasabb érték jótállási időnél.
Mit jelent az önkéntes jótállás?
Forgalmazot termékeink esetén a gyártók a kötelező jótállás szabályaitól eltérhetnek úgy, hogy az a vásárló számára előnyösebb legyen. Többnyire ez hosszabb jótállási időt jelent. Ebben az esetben a törvény által biztosított kötelező jótállási idő után a gyártó vállalja, hogy a megadott határidőig biztosítja a termék javítását/cseréjét. Ezen időszak alatt a gyártó által meghatározott feltételek az irányadók például a szállítással kapcsolatban.
Hol tudom jelezni, ha meghibásodott egy termék?
Meghibásodást a https://lumenet.hu/meghibasodott-termek oldalunkon található űrlapon tudsz bejelenteni.
Ki vállalja a jótállást?
A jótállást minden esetben a készülék gyártója vállalja, a Lumenet Kft. az ügyintézés során közvetítőként jár el.
Ki vizsgálja meg, hogy hibás-e a termék?
A visszaküldött terméket szakértő munkatársaink vizsgálják. Egyedi esetekben a gyártó is bekérheti a terméket. Ilyenkor az ügyintézés az átlagosnál tovább tarthat.
Mikor nem érvényesíthető jótállás?
Nem érvényesíthető jótállás, ha a meghibásodás a jótállási időn túl történik; a meghibásodás bizonyíthatóan nem rendeltetésszerű használatból ered; törés esetén; beázás esetén, ha a termék vízvédettsége nem teszi lehetővé a vizes környezetben történő használatot; a termék nem tartozik a jótállásra kötelezett termékek közé, és nem vonatkozik rá önkéntes jótállás (pl. autóizzók).
Miért nincs jótállás autóizzóra?
A kötelező jótállás 10.000Ft egységár alatti termékre nem vonatkozik. A gyártó ebben az esetben is vállalhat önkéntesen jótállást (pl. Osram Ultra Life), azonban autóizzók esetében ez nem jellemző. Ennek oka, hogy a működtetési körülmények, illetve a használat ideje pontosan nem paraméterezhető. Az autó elektromos rendszerének feszültsége, a feszültség ingadozása, az esetleg - egyes autótípusoknál (pl. Toyota, Skoda egyes modelljei) üzemszerűen - megjelenő feszültséglökések jelentősen befolyásolják a fényforrás élettartamát. Ez hatványozottan igaz az emelt fényerejű, esetleg emelt színhőmérsékletű termékekre, melyek élettartama a plusz fénymennyiség létrehozása miatt eredendően is kevesebb. A használat időtartamát naptári időszakban kifejezni lehetetlen, hiszen egy éjszakai személyfuvarozó jelentősen hamarabb teljesíti a várható üzemidőt, mint egy magánfelhasználó, aki csak alkalmanként közlekedik bekapcsolt világítással. A Lumenet Kft. ennek ellenére az esetlegesen irreális idő alatt meghibásodó termékekre önként vállal a vásárlástól számított egy hónap jótállást. Ennyi idő alatt a gyártási hibás izzók már tönkre mennek. Ennél hosszabb idő után azonban már nem áll módunkban a terméket kicserélni.